tirsdag 19. januar 2016

på et venterom

Det er jammen litt rart også, at huset vårt i byen er solgt. Her har vi hatt mange gode år, vi fikk det som vi ville inne og huset ble tilbakeført, så godt det gikk an, på utsiden. 

Du kan forresten se hvordan huset så ut da Thomas kjøpte det, om du for eksempel trykker HER.

Nå som vi er vi liksom på et venterom. Vi bor i et leiehus, og har det kjempe bra her! Det skal understrekes. Men det er ikke vårt, og vi skal ikke bo her for en lang periode. Derfor kjenner jeg litt på alle disse tankene og følelsene rundt det å være sånn midt i mellom.

"Det huset vi bor i eier vi ikke,
og det vi eier kan vi ikke bo i." 

Og jeg kjenner at det er så utrolig viktig for meg å ha en base. Et hjem som er mitt. Med trygge og gode rammer. Omgitt av våre egne møbler og bruksting. Et sted jeg kan pusle og stelle. Det trenger ikke være noe slott! Langt i fra. Det er hva man fyller det med som teller. Både av liv og innredning. Og så må jeg få være kreativ og skape nye ting. Både rent fysisk med interiøret, men så klart også med livet. Mye av livet oppholder man seg jo innenfor de berømte fire veggene. Og jeg syns vi fikk det så koselig her i byhuset. De gamle rommene er så skjønne, og jeg liker så utrolig godt fargene vi valgte. De passer så fint til møblene vi har og perioden vi er fasinert av. Ikke minst er det så lyst og godt her. Med nettopp fargene og de store sveitservinduene. Siden jeg er litt nostalgisk av meg i øyeblikket, tenkte jeg rett og slett å grave meg ned i arkivet mitt og finne frem bilder fra vårt hjem og vårt liv i dette huset. Jeg tror rett og slett det må bli en liten bildekavalkade. Som en slags avslutning av byhus-livet, og samtidig en start på noe annet. For det er mange idéer jeg vil ha med meg videre. Vi kan og vil ikke kopiere hverken stil eller direkte fargevalg i huset på gården. Nå er det en ny tid (gammel egentlig ;O) som skal bestemme, men de fleste møblene blir jo med oss videre og jeg vet at jeg kommer til å bruke mine egne innredningstips om igjen. Ikke for at de nødvendigvis er så utrolig gode, men rett og slett for at jeg liker dem. 

Ok! Jeg gjør et aldri så lite dypdykk i arkivet. Så håper jeg dere har lyst å være med meg inn og kanksje snappe opp et tips eller to dere også!

3 kommentarer:

  1. Så härligt att huset vart sålt hoppas att de nya ägarna verkligen uppskattar allt ert arbete. Förstår din önskan om en fast plats, jag tror att det är viktigt för väldigt många av oss. Det är en plats där vi kan vila och finna ro. Jag ser framemot att få följa er fortsatta resa med er fantastiska gård.
    Ha en bra dag, Pia

    SvarSlett
  2. Share as many photos as you can. We are going to move to a house that is new to us, and I will love getting inspiration from your photos. Congratulations on the sale of your house.

    Linda

    SvarSlett
  3. Det høres kjent ut - vi bor jo på akkurat samme måte som dere nå. Men det blir bedre etter hvert! Gleder meg til å se bildekavalkaden din! :)

    SvarSlett